بازاریابی و فروش بیمه عمر

بررسی روشهای تبلیغاتی اثربخش»



توجه و نگرش صحیح به بازاریابی و فروش، کلید موفقیت کارآفرینان و کسب ­وکارها در دنیای بازاریابی و فروش امروزی است. شرکت­ها از مجرای بازاریابی توانسته اند محصولات و ایده های جدید خود به بازار عرضه کنند، آنها را در ذهن و سبد مشتریان هدف قرار دهند و زندگی را برای مردم راحت­تر کنند. در واقع، قلب یک کسب­ وکار، با تکانه­ های بازاریابی می‌تپد و ضربان آن، به بازاریابی موفق وابسته است. چتر گسترده بازاریابی، بر روی بیشتر فعالیت­های کسب وکار، سایه می‌اندازد. یکی از کسب ­وکارهایی که این سالها، رونق بسیار زیادی یافته و به عنوان یک صنعت، از جایگاه قابل قبولی برخوردار شده است، بیمه است و صد البته، از این درخت تنومند و پر محصول بیمه، شاخه بیمه عمر، یکی از جذابترین بخش ها را تشکیل داده است.

شاخه ­ای که حالا، بواسطه حضور در پنجره ­های باز خانه­ های مردم، خود، دیگر به یک درخت پرثمر تبدیل شده است. از همین رو و با توجه به محیط به شدت رقابتی این صنعت که هر لحظه، سرعت بیشتری نیز پیدا می­کند، بحث بازاریابی و تبلیغات در فروش بیمه عمر به یکی از مسائل مهم این روزهای شرکت­ها و نمایندگی­های بیمه تبدیل شده است. این در حالی است که متاسفانه اکثر نمایندگی­ها و نماینده ­های فروش، فقط به جنبه ظاهری و سطحی تبلیغات و بازاریابی پرداخته و می­خواهند به هر قیمت و با هر روشی، در میان مخاطبین دیده شوند و به همین دلیل، به مسئله کیفیت و اثربخشی آن اهمیت نمی دهند. آنها از این موضوع غافلند که یک آگهی تبلیغاتی حساب شده که بتواند تعداد زیادی مشتری را جذب کند، می­تواند یک معرف خوب برای بیمه نامه آنها باشد. در این مقاله تلاش می شود تا انواع تبلیغات محتوایی و ابزاری با رویکرد بیمه عمر مورد بررسی قرار گرفته و ضمن اشاره به الگوهای 5M و6W، به برخی مشکلات بازاریابی در این صنعت اشاره شود.

تبلیغات به عنوان یک ابزار ارتباط

در یک تعریف جامع، تبلیغات یعنی "ابلاغ پیام به گروهی معین، از طریق یک رسانه، با صرف هزینه ­ای مشخص و در یک رابطه غیر شخصی". تبلیغات به عنوان یک فرایند ارتباطی، از یک الگوی مشخص پیروی می‌کند:

فرستنده پیام رسانه گیرنده دریافت درک پاسخ


برای مثال، هواپیمایی امارات، لوگوی خود را (پیامش این است که من را بشناسید، من را ببینید)، بر روی تیشرت تیم‌های رئال مادرید، آرسنال، پاری سن ژرمن، (رسانه) درج می‌کند، میلیون‌ها نفر (گیرنده) آن را می‌بینند (دریافت)، به آن توجه می‌کنند (درک) و شعار مخصوص هواپیمایی امارات Fly Emirates در ذهنشان حک می‌شود (پاسخ)



در یک مثال بیمه ­ای، نمایندگی بیمه پاسارگاد (فرستندهمی‌گوید بیمه عمر من، بهترین است (پیام) و این پیام را از طریق بیلبورد (رسانه) در منطقه مناسب، به نمایش می­گذارد و مردم نیز (گیرنده)، آن آگهی را می‌بینند (دریافت)، به آن توجه می‌کنند (درک) و می‌روند تا از یک نمایندگی شرکت بیمه پاسارگاد، در مورد آن اطلاعات بیشتری بگیرد (پاسخ).


انواع تبلیغات به لحاظ محتوا

حال که تا حدودی با فرایند یک ارتباط از نوع تبلیغات آشنا شدید، باید بدانید که نخستین قدم در تهیه یک برنامه تبلیغاتی موفق، تعیین اهدافی است که باید دنبال شود. این اهداف باید تحت تاثیر و به تبعیت از تصمیم ­گیری­های قبلی درباره بازار هدف، جایگاه یابی در بازار و ترکیب عناصر بازاریابی تعیین شوند. اهداف تبلیغات را می­توان بسته به محتوای آن، اطلاع رسانی، ترغیب کردن، یادآوری و مقایسه ­ای تقسیم ­بندی کرد

ادامه دارد

دریافت لینک دانلود فایل کامل این مطلب بصورت PDF




شناخت شخصیت افراد با روانشناسی خودرو - قسمت سوم و چهارم (پایانی)

شناخت شخصیت افراد با روانشناسی خودرو

شناخت شخصیت افراد با روانشناسی خودرو -قسمت اول

یک ,بیمه ,بازاریابی ,تبلیغات ,← ,عمر ,بیمه عمر ,در یک ,تبلیغات به ,است که ,و به

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزش گام به گام حسابداری ،مالی و مالیاتی ایران بیت کوین خرید کتاب های آموزشی TahaAD News طراحی داروخانه و مطب یادداشتهای قاسم بهرامیان تپل تیپ آموزش زبان C maysaco یاری کنیم هموطن